Friday, January 7, 2011

I LOVE the cold!

I love winter.  I love seeing my breath in the air and the cool, crispness of a brisk winter day.  I love rosy cheeks, hearty soups, blazing fires, turtlenecks, fuzzy socks, and slippers.  I love the snow.  It is HOT in Guam--every day.  It will probably be close to 90 degrees on Christmas Day.  I hate it when it is supposed to be cold and it is not.  How will I manage?  Lance and I joked today about the complaints we'll get about our electric bill in the winter, since I'll be cranking up the AC to make it below 40 in the house, you know, so it'll feel like winter.  We'll go outside to warm up.  We laughed about this.  I cried, "Goodbye warm jammies, goodbye fuzzy socks, goodbye blazing fires.  I'm really going to miss you!"  I miss them already.

J'adore l'hiver.  J'aime voir mes souffles dans l'air vif et piquant d'un jour frais d'hiver.  J'adore les joues roses, les soupes copieuses, les feux enflammes, les cols roules, les chaussettes crepues, et les pantoufles.  J'adore la neige.  Il fait chaud en Guam--tous les jours.  Il fera probablement 90 degrees Fahrenheit a Noel.  Ca me fache quand il fait chaud en hiver.  Comment accepter et reussir?  Lance et moi, on plaisantait aujourd'hui en parlant des plaintes qu'on recevra en hiver puisque je reglerai le climatiseur pourqu'il fasse tres, tres froid a l'interieur--pour avoir le temps d'hiver quelquepart.  Il faudra aller dehors pour se rechauffer.  Nous avons beaucoup rit.  J'ai crie, "Au revoir le pyjama chaud, au revoir les chaussettes crepues, au revoir les feux enflammes.  Vous allez me manquer beaucoup!"  Ils me manquent deja.

No comments:

Post a Comment